Tempera Advertising | Productie publicitara | Personalizare promotionale

Evaluarea campaniei de promovare

Tempera - inwards

O organizatie nu va trebui sa plece de la premiza ca orice campanie de promovare e benefica pentru ca publicul a avut deja ocazia sa ia la cunostinta ofertele firmei. De asemenea nu trebuie sa luam in calcul ca sporirea vanzarilor inregistrate in paralel cu modul de desfasurare a campaniilor de promovare se datoreaza doar acesteia. Nu pierdeti din vedere nici faptul ca o eventuala sporirea a veniturilor ce se datoreaza intensificarii promovarii se obtine ca urmare a investitiei in campanii de promovare si beneficiile financiare reale sunt mai mici.

Intreprinderile trebuie sa evalueze cat mai realist actiunile de promovare pe car ele fac pentru determina cat de eficient au fost investiti banii in aceste campanii si pentru a compara mai multe campanii de promovare pentru a putea sa imbunatatim in viitor activitatea promotionala. Cea mai simpla evaluare se raporteaza la costurile promovarii si la efectele financiar pe car ele obtinem. Cu cat raportul e mai mic cu atat campania a fost mai eficienta. Indicatorul nu e de fiecare data relevant pentru ca o campanie de promovare nu are ca si efect necesar numai sporirea veniturilor ci si mai multe avantaje care nu au legatura numai cu cresterea veniturilor ci si cu alte avantaje nefinanciare sau care nu se transforma in profit direct ci pe termen lung. O analiza buna dar si limitarea se va obtine comparand obiectivele propuse cu ceea ce se realizeaza efectiv. Puteti sa evaluati si efectele nefinanciare. Cu toate acestea metoda nu e in intregime relevanta pentru ca e posibil ca efectele sa nu fie cele maxime si de asemenea se poate ca obiectivele sa fie fixate sub posibilitati. Nu se obtin informatii legate de eficienta cu care se aloca resursele. Evaluarea campaniei de promovare se va face din mai multe perspective luand in calcul mai multe elemente.

Evaluarea campaniei si efectelor sale este un proces uneori destul de anevoios si va trebui sa evaluam daca efectele pozitive care se inregistreaza sunt optime si daca cu aceleasi investitii nu se poate face o campanie de promovare eficienta. Va trebui sa luati in calcul si efectele pe termen scurt care se pot sesiza usor dar nu sunt de fiecare data cuantificabile cat si pe cele pe termen lung care sunt mai greu de delimitat.

Tempera - outwards
To Top