Tempera Advertising | Productie publicitara | Personalizare promotionale

Cum stabilim bugetul pentru campanii promotionale

Tempera - inwards

Atunci cand facem campanii cu obiecte promotionale personalizate va trebui sa avem gria cm alocam sumele necesare pentru realizarea unor campanii de promovare pentru a aloca fondurile atat tinand cont de obiectele pe care le stabilim cat si luand in calcul resursele organizatiei. In general o firma de dimensiuni mici nu isi va permite sa faca act uni de promovare foarte ample si de aceea va trebui sa recurga la alte metode prin care sa isi sporeasca reputatia si sa se mentina in atentia publicului. Practica in acest domeniu indentifica mai multe posibilitati legate de alocarea fondurilor de promovare.

Prima dintre ele este metoda procentului din vanzari. In fiecare an organizatiile aloca un procent din cifra de afaceri pentru promovare. Avantajul sta si in existenta unui buget promotional relativ si sigur dar si constant. Dezavantajul acestui mod de abordare este ca in general organizatiile nu pot sa deruleze campanii flexibile care sa poata valorifica o anumita conjunctura. De asemenea in cazul in care volumul desfacerilor va fi mai mic firma va avea un buget mai mic pe care sa il investeasca in promovare.

Metoda poribilitatilor se foloseste pentru promovarea a tot ceea ce organizatia permite. Situatia aceasta poate sa fie favorabila realizarii unor campanii de promovare ofensive dar poate sa fie influentata negativ si eficienta alocarii respectivelor fonduri.

Metoda care se bazeaza pe analiza obiectivelor. Se aloca pentru a promova tot ce e necesar pentru a se atinge in conditii optime obiectivele. E cea mai indicata metoda pentru ca va asigura un raport optim intre eforturile financiare si cele obtinute. Din nefericire sunt putine intreprinderi mcii si mijlocii care pot sa isi permita aceasta abordare pentru ca fondurile optime necesare depasesc in general posibilitatile. Metoda competitionala se aloca pentru a promova sume comparative cu concurenta. In procesul de derulare si de proiectare a unei campanii de promovare va trebui sa avem in vedere si actiunile dar si imaginea pe care o are concurenta. Consideram ca e o abordare gresita sa se aloce sume asemanatoare pentru promovare.

Tempera - outwards
To Top